Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΑ.Λ. > Β ΤΑΞΗ ΕΠΑΛ ΜΑΘΗΜΑΤΑ > ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ



ΥΛΗ - ΟΔΗΓΙΕΣ 2017 - 18

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών: Φ.Ε.Κ. 2322/τ.Β’/31.12.1999, (σελ. 30722-30725)

Διδακτέα ύλη:
Από το βιβλίο «Αρχές Μάρκετινγκ» (συγγραφείς: Άγγελος Βάθης, Δημήτριος Ζωντήρος, Χάρις-Λουίζα Σπεντζούρη, Πέτρος Τομάρας) οι ακόλουθες ενότητες:

Κεφάλαιο 1: Το Μάρκετινγκ στη Σύγχρονη Κοινωνία
1.1 Έννοια και περιεχόμενο του Μάρκετινγκ
1.2 Η φιλοσοφία του Μάρκετινγκ
1.3 Η οικονομική σημασία του Μάρκετινγκ
1.4 Οι κατηγορίες του Μάρκετινγκ, τα πεδία και οι περιορισμοί εφαρμογής του
1.5 Μάρκετινγκ και Περιβάλλον
1.6 Το «προφίλ» (profile) του στελέχους Μάρκετινγκ
Οι ερωτήσεις-ασκήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη.


Κεφάλαιο 2: Ο Προγραμματισμός του Μάρκετινγκ
2.1 Έννοια και Χρησιμότητα του Προγραμματισμού
2.5 Κατάρτιση Προγραμμάτων Μάρκετινγκ και Έλεγχος Εφαρμογής
Οι ερωτήσεις-ασκήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη.

Κεφάλαιο 3: Συμπεριφορά Καταναλωτή
3.1 Συμπεριφορά του καταναλωτή
3.2 Γενικό πρότυπο συμπεριφοράς καταναλωτή
3.3 Υποδείγματα καταναλωτικής συμπεριφοράς

Κεφάλαιο 6: Το προϊόν
6.1 Η έννοια του προϊόντος
6.4 Το νέο προϊόν και η διαδικασία ανάπτυξής του
6.5 Το όνομα του προϊόντος
6.6 Η συσκευασία του προϊόντος
6.7 Η ετικέτα του προϊόντος
Οι ερωτήσεις-ασκήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη.

Κεφάλαιο 7: Τιμή και Τιμολογιακή Πολιτική
7.1 Η έννοια της τιμής
7.2 Καθορισμός τιμής πώλησης
7.3 Καθορισμός τιμών βάσει του κόστους και της ζήτησης
7.4 Στρατηγικές και πολιτικές τιμολόγησης
Οι ερωτήσεις-ασκήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη.

Κεφάλαιο 8: Η Διανομή
8.1 Έννοια και σημασία του δικτύου διανομής
8.2 Βασικοί τύποι δικτύων διανομής
8.4 Παράγοντες εκλογής (επιλογής) δικτύων
Οι ερωτήσεις-ασκήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη.

Κεφάλαιο 9: Προώθηση
9.1 Εισαγωγή στην προώθηση
9.2 Αρχές της επικοινωνίας
9.3 Ανάπτυξη των στόχων επικοινωνίας
9.4 Διαδικασία επικοινωνίας και μίγμα προώθησης
9.5 Δαπάνες προώθησης
9.6 Το πρόγραμμα προώθησης
9.7 Διαφήμιση
9.8 Προσωπική πώληση

9.9 Δραστηριότητες προώθησης πωλήσεων
9.10 Δημοσιότητα- Δημόσιες Σχέσεις-Χορηγία
9.11 Ανακεφαλαίωση
Οι ερωτήσεις-ασκήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη.

Κεφάλαιο 11: Η Οργάνωση ενός Σύγχρονου Γραφείου Μάρκετινγκ
11.1 Η οργανωτική δομή του γραφείου Μάρκετινγκ
11.3 Σχέσεις – Επικοινωνία
11.4 Βασικές Λειτουργίες του Γραφείου Μάρκετινγκ
Οι ερωτήσεις-ασκήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη.

Οδηγίες διδασκαλίας:
Σκοπός του μαθήματος «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» είναι οι μαθητές/ μαθήτριες αφενός να συνειδητοποιήσουν τη σημασία του πελατοκεντρικού προσανατολισμού (customer-centric orientation) για τις σύγχρονες επιχειρήσεις και αφετέρου να εξοικειωθούν στην πράξη με τους τέσσερις βασικούς πυλώνες του μάρκετινγκ (πολιτική προϊόντος, τιμολόγησης, διανομής, επικοινωνίας - προβολής) ή όπως αναφέρονται στην θεωρία και την επιχειρησιακή πρακτική τα 4 Ps του μείγματος μάρκετινγκ, (product, price, place, promotion).

Εκτός αυτών, σκοπός του μαθήματος είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διερευνήσουν μέσα από ρεαλιστικά παραδείγματα τον τρόπο που τα τέσσερα Ps συλλειτουργούν, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο μείγμα μάρκετινγκ. Επίσης, με τη χρήση παραδειγμάτων ποικίλων προϊόντων και υπηρεσιών οι μαθητές/μαθήτριες διαπιστώνουν ότι κατά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των εν λόγω πολιτικών, οι επιχειρήσεις δεν λειτουργούν «εν κενώ», αλλά μελετούν τις τάσεις του εξωτερικού περιβάλλοντος και τον τρόπο που αυτές επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά. Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές/μαθήτριες χρειάζεται να κατανοήσουν ότι η ανάλυση του περιβάλλοντος και η έρευνα αγοράς πραγματοποιείται με τα κατάλληλα επιστημονικά εργαλεία ανάλυσης του περιβάλλοντος και έρευνας αγοράς. Μείζων είναι ο ρόλος του μάρκετινγκ και της έρευνας αγοράς για τη διερεύνηση νέων αναγκών των καταναλωτών, τις οποίες επιδιώκουν να ικανοποιήσουν με τον ανασχεδιασμό υφιστάμενων προϊόντων ή τον σχεδιασμό των κατάλληλων προϊοντικών προσφορών (product offerings). Με τη συστηματική μελέτη και ερμηνεία της καταναλωτικής συμπεριφοράς (consumer behavior) δύναται να υλοποιηθεί επιτυχώς το τρίπτυχο του στρατηγικού σχεδιασμού μάρκετινγκ, που περιλαμβάνει την τμηματοποίηση της αγοράς (market segmentation), τη στόχευση (targeting) και την τοποθέτηση (positioning) του προϊόντος στο μυαλό του καταναλωτή σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αυτό πραγματοποιείται μέσω της διαμόρφωσης μιας ξεκάθαρης πρότασης πώλησης (unique selling proposition) που αιτιολογεί επαρκώς γιατί ένας καταναλωτής να επιλέξει να δαπανήσει τα χρήματά του για ένα δεδομένο προϊόν/υπηρεσία έναντι άλλων -άμεσα ή έμμεσα- ανταγωνιστικών αγαθών.
Συνιστάται στο μάθημα να επιχειρείται συστηματικά η σύνδεση με την πράξη μέσα από μελέτες περιπτώσεων συγκεκριμένων προϊόντων/αγορών και ερευνητικές εργασίες. Για την επίτευξη του εν λόγω σκοπού ενθαρρύνεται η χρήση πρακτικών παραδειγμάτων, μελετών περιπτώσεων (case studies) και παρουσιάσεων βέλτιστων πρακτικών (best practices) που ακολουθούνται από τις σύγχρονες επιχειρήσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, θα μπορούσαν να διοργανωθούν επισκέψεις σε τμήματα μάρκετινγκ επιχειρήσεων ή και μη κερδοσκοπικών οργανισμών ή να προσκληθούν εμπειρογνώμονες του χώρου.


Για να διαβάσετε ολόκληρο το έγγραφο, πατήστε
εδώ


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Copyright 2017
Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού